Najčešća pitanja

Šta je mali servis?

Mali servis podrazumeva redovno održavanje vozila.

Redovnim pregledom u okviru tzv. malog servisa vrši se provera stanja delova automobila i servisiranje ili zamena pojedinih delova i tečnosti. Redovnim održavanjem obezbeđuje se sigurnost, pouzdanost, i dugotrajnost automobila.

Filter uljaPreventivno održavanje je jedan od najboljih načina da uštedite novac na duži rok.

Servisni intervali za mali servis su propisani od strane proizvođača vozila i mogu da variraju od modela vozila, viskoziteta ulja, vrste goriva. Najčešće je to period od 5.000-15.000 km. Kod starijih automobila koji koriste mineralna ulja i prešli su više od 100.000 km  mali servis se treba raditi na pređenih 5.000 do 7.000 km.

Mali servis obuhvata potpuni pregled svih delova vezanih za sigurnost Vašeg vozila:

  • zamena motornog ulja i filtera – neretko se dešava da automobil troši neznatnu količinu ulja do pređenih 10.000 km, a zatim narednih 1.000 km dođe do povećanja potrošnje i do 1 litra. To znači da je ulje izgubilo viskozitet i više ne podmazuje motor dovoljno. Redovna zamena ulja omogućuje nesmetano funkcionisanje delova motora, čime sprečava kvarove većih razmera.
  • zamena filtera vazduha i goriva – zamenom filtera obezbeđujete dobijanje maksimalne snage motora uz manju potrošnju goriva.
  • zamena filtera vazduha kabine (polen filtera)
  • Provera nivoa kočione i rashladne tečnosti (antifriz) i dopuna po potrebi – zbog apsorbovanja vode koja snižava tačku ključanja, tečnost se vremenom razgrađuje što za posledicu ima smanjenje kočione sile. Stoga bi tečnost trebalo kontrolisati na 2 godine, ukoliko se ukaže potreba menjati.

    Antifriz sprečava zaleđivanje i pojavu korozije u hladnjaku. Radi prevencije vršiti godišnje kontrole,a zamenu u intervalu od 2 do 6 godina

Redovno servisirajte vaš automobil jer je to najbolja investicija u trajnost vašeg vozila!

Šta je veliki servis?

Servis

Vrlo je važno vršiti kontrolu celokupnog pogonskog sistema i na propisanoj kilometraži menjati sve delove tj. vršiti tzv. veliki servis. U zavisnosti od preporuke proizvođača, ali i od kvaliteta ugrađenih delova predviđena kilometraža za zamenu delova je 60.000 km do 120.000 km

Veliki servis podrazumeva:

  • zamenu seta zupčastog kaiša (zupčasti kaiš, roleri, španeri i ostali delovi seta za zupčenje)
  • zamenu vodene pumpe

Svaki deo na vozilu ima svoj propisani rok trajanja, odnosno preporuku proizvođača kada ga treba zameniti. Ukoliko dođe do otkazivanja nekog od bitnih delova to može uzrokovati neki drugi kvar i šteta će biti još veća.

Nakon kupovine polovnog vozila preporučujemo da se uradi veliki servis kako se ne bi desilo da Vam neki deo iznenada otkaže, a pogotovo što nikada sa sigurnošću ne možemo reći kada je poslednji servis urađen bez obzira da li je u pitanju mali ili veliki servis.

Auto servis Janković nudi Vam uslugu velikog servisa. Naš tim koji sačinjava kvalifikovano i iskusno osoblje obaviće veliki servis na vašem vozilu na krajnje profesionalan način.

Koja je obavezna oprema u automobilu?

Prema Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima pod obaveznom opremom u automobilu spadaju:

  • Rezervni točak koji mora postojati u motornim i priključnim vozilima, tako da ga vozač može po potrebi koristiti.
    Pneumatik na rezervnom točku mora biti istih dimenzija i nosivosti kao pneumatici koji se koriste na vozilu ili biti homologovan kao privremeni rezervni točak prema jednoobraznim tehničkim uslovima.
     
  • Prenosni aparat za gašenje početnih požara, sa važećim dokazom (atestom) o ispravnosti u skladu sa preporukom proizvođača. Mora postojati i biti postavljen na dostupnom mestu, tako da se u slučaju požara može upotrebiti u motornim vozilima.
     
  • Oprema za auto - sigurnosni trougaoSigurnosni trougao, koji odgovara jednoobraznim tehničkim uslovima, mora postojati u motornim vozilima, tako da ga vozač može po potrebi koristiti.
    Po dva sigurnosna trougla moraju postojati u:

    1. teretnom vozilu i autobusu kada vuku priključno vozilo;
    2. motornom vozilu koje se nalazi na začelju kolone kada se motorna vozila kreću u organizovanoj koloni.
       Prva pomoć komplet za auto BSRPS-Z-B2-001
  • Oprema za pružanje prve pomoći mora postojati u motornim vozilima (komplet prve pomoći veličine “B”) koja odgovara standardu SRPS Z.B2.001 (“Službeni glasnik RS”, broj 6/10), tako da se može po potrebi koristiti. Oprema za pružanje prve pomoći mora se nalaziti na dostupnom mestu.

 

  • Dva klinasta podmetača moraju postojati, na vidnom mestu, u motornim i priključnim vozilima, čija najveća dozvoljena masa prelazi 5 t tako da ih vozač može, po potrebi, koristiti.
     
  • Svetloodbojni prsluk mora odgovarati standardu SRPS EN 471:2010 (“Službeni glasnik RS”, broj 3/11).
     
  • Uže ili poluga za vuču vozila, koji mora omogućavati vuču vozila na rastojanju od 3 m do 5 m kada se koristi uže, odnosno do 3 m kada se koristi poluga, mora postojati, na dostupnom mestu, u putničkim automobilima proizvedenim, odnosno prvi put registrovanim nakon 1. januara 1984. godine.
    Ostala motorna i priključna vozila ne moraju imati polugu za vuču. Ukoliko vozilo poseduje polugu za vuču ona mora biti ispitana.
     
  • Zimska oprema - lanci za snegZimska oprema motornih vozila, podrazumeva:
    1. pneumatike za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim  točkovima vozila;
    2. lance odnosno druge uređaje za povećanje trakcije na najmanje dva pogonska točka;

Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu ne sme biti manja od 4 mm. Na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima.

Kada treba da stavim zimske, a kada letnje gume?

Auto guma MichelinU periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Pod zimskom opremom se podrazumeva za putnička da na sva četiri točka moraju postojati zimski pneumatici sa minimalnom dubinom šare od 4 milimetra.

Kada nema snega i leda zimska oprema nije obavezna, ali se savetuje zamena letnjih guma zimskim ukoliko spoljna temperatura padne ispod  7°C, obzirom da tada letnje gume gube svojstva. Kada  su vremenski uslovi na putu promenljivi (sneg, voda,  poledica) potreban je drugačiji dizajn i smeša gume. Smeša je mekša, a šara gume drugačija. Ona sadrži paralelne kanale koji su dublji i bolje odvode vodu. Shodno tome, korišćenjem zimskih guma automobil postaje stabilniji u vožnji, točkovi bolje prianjaju na podlogu, pa vozila imaju mnogo kraći zaustavni put prilikom kočenja. Obratno,  na višim temperaturama, zimske gume se brže troše i imaju slabije karakteristike nego zimi i treba ih obavezno zameniti letnjim.